عبور

شاد بودن تنها انتقامیست که از زندگی میتوان گرفت

 1. یعنی آدم خود را از مخالفت فرمان خدا حفظ کند و نگه دارد.با خدا دوست باشیم

2.اتحاد با خدا

3. گاهی به دلمون فرصت بدیم که برای خدا تنگ بشه

نوشته شده در ۹۴/۰۱/۲۵ساعت 13:13 توسط مهناز|

توی خلوت پر از همهمه ام
یه صدایی به صدات نمیرسه
اگه میتونی منو دعا بکن
من که دستم به خدا نمیرسه
آسمونا ارزونی پرنده ها
جای اسمونا یه قفس بده
همه ی دارو ندارمو بگیر
هر چی بودمو دوباره پس بده

بازم هیچ راهی به مقصد نرسید
من هزار و یک شب که مأتلم
تا ته جاده ی دنیا رفتمو
بازم انگار سر جای اولم
چرا دنیا با تمام وسعتش
مرهمی برای زخم من نداشت
پای هر چی که دویدم آخرش
حسرت داشتنشو تو دلم گذاشت

سر رو شونه های سنگ روزگار
قد این فاصله هق هق میکنه
دارم از ثانیه ها سیر میشم
دارم از دوری تو دق میکنم
پشت خنده های مصنوعی من
دل به این بغض گلو شکن بده
روزگار سردمو ورق بزن
دست مهربونتو به من بده

گم شدم تویه شبی که خودمم
شبی که حتی یه فانوس نداره
منو با خودت ببر به روشنی
اخه هیچکی مثل تو منو دوس نداره
لک زده دلم واسه یه همزبون
شیشه ی دل همه سنگ شده
میدونی دلیل گریه هام چیه
ای خدا دلم واست تنگ شده

 

نوشته شده در ۹۴/۰۲/۱۵ساعت 8:48 توسط مهناز|


ادامه مطلب
نوشته شده در ۹۴/۰۲/۱۴ساعت 16:37 توسط مهناز|

غذاهای پخته شده که اگر دوباره داغ شود ضرر دارد عبارتند از :

  • 1-کرفس به سبب آنکه نیترات دارد.
  • 2-چغندر به سبب آنکه نتیرات دارد و زمانیکه دوباره داغ می شود به شدت زیان آور است.
  • 3-تخم مرغ پس از آب پز شدن یا در روغن پخته شدن اگر دوباره داغ شود سمی می شود.
  • 4-قارچ تازه زمانیکه دوباره داغ می شود ترکیب پروتئین آن تغییر می کند و فوایدش را از دست می دهد و باعث مشکلات در دستگاه گوارشی می شود.
  • 5- مرغ و گوشت به سبب تغییر در ترکیب پروتئینها.
  • 6-سیب زمینی اگر دوباره داغ شود سمی می شود.
  • 7-اسفناج زمانیکه دوباره داغ می شود نیتراتش به نیتریت تبدیل و سرطان زا می شود.



نوشته شده در ۹۴/۰۲/۱۲ساعت 6:25 توسط مهناز|

دوش مرا حال خوشی دست داد 

سینـه مـا را عطـشی دست داد 

نـام تـو بردم لـبـم آتــش گـرفـت

شعـله به دامان سیاوش گـرفـت

نـام تـو آرامـه‎ی جـان من اسـت

نامه‎ی تـو خـط امـان مـن اسـت 

ای نــگهــت خـاسـتـگـه آفــتـاب 

برمن ظلمت‎زده یک شب بتاب 

پــرده بــرانــداز ز چــشــم تـَرم 

تـا بــتـوانـم بــه رخـت بـنـگـرم 

ای نـفـسـت یـار و مـدد کار ما 

کــی و کـجـا وعـده‎ی دیـدار ما

نوشته شده در ۹۴/۰۲/۰۶ساعت 21:5 توسط مهناز|

یک اصل روانشناسی هست که می گه انسان هر چیزی رو که در ذهن

بیشتر داشته باشه همه چیز رو در رابطه با اون می بینه

مثل آدم گرسنه که همه ی فکرش غذاست.



نوشته شده در ۹۴/۰۲/۰۵ساعت 22:32 توسط مهناز|

 چند روز پیش با آبجی ها جمع شده بودیم خونه ی مامان واسه سبزی پاک کردن و بعدش هم  پختن یه آش خوشمزه.

یکی از داداش های گرامی که از یک موضوع کوچولو( که به مامان هم مربوط نبود) دلخور بود، آمده بود گلایه کنه که حواسش نبود یه کوچولو صداشو برد بالا.

ما هم  مشغول توجیه کردن ایشون بودیم که یهو مامان خانم  همان تاکتیک قدیمی رو پیاده کرد و شروع کرد به بالا بردن فشار خونش. حالا این داداش خان هم کوتاه نمی آمد و می گفت نه  این بار حرفمو می زنم و همیشه همین کار رو می کنه و ....

از اون طرف مامان هم هی فشارش رو بالا تر می برد تا به نتیجه برسه .حالا من هم خنده ام گرفته بود هم نگران شده بودم.

 نتیجه هم این شد که فردا شب با خانمش آمد دست بوس مامان .

بهش می گم اخه مامان من، چرا اینجور می کنی؟ برو توی یه اتاق دیگه تا حرفشو بزنه تخلیه بشه طفلک

....حس خوبی داره این تصویر :)

 

 

نوشته شده در ۹۴/۰۲/۰۵ساعت 16:42 توسط مهناز|

سیب زمینی وپیاز توی آشپزخونه، حکم خشت اول رو داره.

باید بهترین رقمشو خرید.بعلههه

نوشته شده در ۹۴/۰۲/۰۵ساعت 16:26 توسط مهناز|

این 16 کار را قبل از بارداری انجام دهید:

1- با استفاده از جدول، چرخه قاعدگی خود را ثبت كنید. برای بررسی چرخه باروری خود می توانید حداقل دو ماه زمان شروع قاعدگی را یادداشت كنید. اگر قاعدگی نامنظم دارید باید ماههای بیشتری این كار را انجام دهید یا برای تعیین زمان تخمک گذاری از یكی از روشهای اندازه گیری دمای بدن یا ترشحات واژن استفاده كنید. از سلامت بدن خود مطمئن شوید تا نگران خطرات آنها در طول بارداری نباشید.

2- مصرف فولیک اسید را آغاز كنید. روزانه 400 mcg از این دارو توصیه می شود. فولیک اسید از بروز اختلالات مادرزادی مغز و نخاع كه اختلالات لوله عصبی نامیده می شوند پیشگیری می كند. همچنین پایین بودن سطح فولیک اسید در بدن، خطر سقط را افزایش می دهد. لازم است كه قبل از بارداری مصرف فولیک اسید را آغاز كنید، چرا كه بیشترین تاثیر مثبت فولیك اسید در 28 روز نخست بارداری است. از آنجا كه ممكن است ندانید چه زمانی باردار می شوید، بهتر است همزمان با توقف روش جلوگیری از بارداری و در دورانی كه سعی می كنید باردار شوید، مصرف آن را آغاز كنید.

3- اگر دچار كم خونی هستید آنرا درمان كنید. شاید لازم باشد كه از پزشک خود بخواهید تا سطح آهن بدن شما را بررسی كند؛ نباید پیش از بارداری از كمبود آهن رنج ببرید. كمبود آهن در بارداری ممكن است موجب شود تا بیش از آنچه كه رایج است، در دوره بارداری احساس خستگی كنید. بعلاوه شما باید ذخیره آهن مناسبی برای جنین و زایمان داشته باشید.

4- حداقل 3 ماه پیش از باردار شدن به وزن ایده آل بدن خود برسید. وقتی كه باردار می شوید، سلامت كودک تا حد زیادی به متعادل بودن وزن بدن شما بستگی دارد.

5- سعی كنید با دوری گزیدن از عفونت ها، سالم باقی بمانید. دست هایتان را مرتب بشویید، از شخص دیگری بخواهید سطل زباله را خالی كند، و از قرار گرفتن در شرایطی كه خطر عفونت به همراه دارند پرهیز كنید.

6- از تماس با مواد شیمیایی مضر در خانه و محل كار اجتناب كنید.

7- گروه خون خود و پدر كودكتان را بدانید و با هم سابقه بیماری های خانوادگی هر یک را یادداشت كنید. به پزشک مراجعه كنید تا اگر لازم می داند برخی از آزمایشات و یا در صورت لزوم واكسیناسیون را پیش از بارداری انجام دهد.

8- در مورد تمام داروهایی كه به صورت مرتب مصرف می كنید با پزشک صحبت كنید و مطمئن شوید كه تمام بیماری های مزمن شما تحت كنترل قرار دارند.

9- به دندان پزشک مراجعه كنید تا از وضعیت سلامت دندانهایتان مطلع شوید. بهتر است پوسیدگی ها قبل از آغاز بارداری ترمیم شوند و بیماری های لثه باید تحت كنترل باشند. وجود بیماری لثه در دوران بارداری خطر به دنیا آمدن كودكی با وزن پایین را افزایش می دهد.

10- اگر روش جلوگیری از بارداری خود را متوقف كرده اید، برای انجام هر آزمایش یا تصویربرداری - مانند عكس های رادیولوژی – مسئول مربوطه را در جریان قرار دهید.

11- یك برنامه منظم ورزشی را آغاز كنید و آن را ادامه دهید. انجام یك فعالیت بدنی متعادل پیش از بارداری و ادامه آن در طول بارداری، به شما كمک شایانی می كند.

12- یک شیوه تغذیه سالم در پیش بگیرید. غذاهایی مصرف كنید كه تازه و سرشار از مواد مغذی هستند و از تهیه بهداشتی و مناسب آنها مطمئن هستید.

13- اگر سیگار می كشید حتما از حالا برای ترک آن اقدام كنید و تا حد امكان از قرار گرفتن در معرض دود دخانیات پرهیز كنید.

14- اگر الكل مصرف می كنید، بطور جدی آنرا كنار بگذارید و از نوشیدن نوشابه های الكلی حتی بطور تفریحی بپرهیزید.

15- سعی كنید تا جایی كه ممكن است عوامل استرس زا و غیر ضروری زندگی خود را كاهش دهید.

16- وضعیت بیمه سلامت خود را كنترل كنید. برنامه های آینده زندگی مشتركتان (مانند تحصیل، شغل، مسافرت و ... ) را در صورت بارداری و داشتن فرزند مد نظر قرار دهید.

نوشته شده در ۹۴/۰۲/۰۴ساعت 11:31 توسط مهناز|

 توی نت پرسه می زدم  که رسیدم به یه عکس از برزیل.دیواری رو  مشخص کرده بودند و گیره هایی برای آویزان کردن لباس بهش  نصب کرده بودند. مردم لباس های اضافشون رو  اونجا می گذارن واسه استفاده نیازمندها

 کاش توی ایران هم بشه از این کارها انجام داد

چی می شه به فکر هم باشیم؟

هم درد باشیم...

 

نوشته شده در ۹۴/۰۲/۰۳ساعت 17:34 توسط مهناز|


آخرين مطالب
» تقوا
» خدا دلم واست تنگ شده
» همسرداری
» سلامتی
» یا مهدی
» یک اصل
» تاکتیک مامانی خانم
» افاضات
» 
» مهربان تر

 Design By : Pichak